Nehéz olvasmány és nehéz a helyzet is...
Miért nem jó a vásárlónak?
- Mert a túl sok rendezvény esetén nehéz átlátni az összes elérhető lehetőséget. Ahelyett, hogy a vásárló egy jól összpontosított és gazdag kínálatot találna egyetlen (vagy néhány) eseményen, a választék szétszóródik több kisebb piac között, ami megnehezítheti a kívánt termékek és eladók megtalálását.
- Mert túl sok piac esetén a vásárlóknak több időt és energiát kellene fordítaniuk arra, hogy minden piacot meglátogassanak.
- A túl sok piac növelheti az árversenyt, mivel a kereskedők kénytelenek lehetnek csökkenteni az áraikat annak érdekében, hogy vonzzák a vásárlókat. Bár ez rövid távon vonzó lehet a vásárlók számára, azonban tudjuk, hogy ennek hosszú távon mindig következménye van, akár mennyiség, akár a minőség rovásár
- A túl gyakori hasonló események elveszítik a különlegességüket, és érdektelenné válnak egy idő után.
Miért nem jó a termelőnek:
- Amikor túl sok kézműves piac van egy időben és egy területen, a vásárlók figyelme szétszóródik. Ahelyett, hogy egy (vagy néhány) piacra összpontosítanának, a vásárlók időt és energiát pazarolhatnak több különböző piac meglátogatására, ami csökkenti az egyes piacok látogatóinak.
- Túl sok piac esetén a kereskedők közötti verseny fokozódhat, ami azt eredményezi, hogy a kereskedőknek meg kell küzdeniük az ügyfelekért, ami gyakran árversenyhez vezethet. Ez a kereskedők számára alacsonyabb bevételt és nyereséget jelenthet.
- Ha túl sok piac van jelen egy időben, a termelőknek nehéz kiválasztani, melyiken vegyenek részt. A nagyobb és népszerűbb piacok vonzzák a kereskedőket, míg a kisebb piacok nem lesznek versenyképesek.
- A túl sok piac egy időben nemcsak a kereskedők, hanem a szervezők erőforrásait is szétoszthatja. A reklámköltségek, az infrastrukturális támogatás és más szükséges erőforrások felosztása a piacok között megoszthatja az erőforrások hatékonyságát.
Egy cikk a témában: https://haszon.hu/megorizni/lifestyle/kezmuves